- Vergroot je online zichtbaarheid: Door middel van online marketing kan je jouw bedrijf beter zichtbaar maken op het internet, bijvoorbeeld door middel van zoekmachine optimalisatie, social media marketing of advertenties op Google en social media. Zo kun je makkelijker gevonden worden door potentiële klanten. Zorg daarna wél voor een aanwezigheid die relevant is voor de behoefte van jouw (potentiële) klant; het aantrekken is immers maar een eerste stap in je verkoopsproces.
- Vergroot je bereik: Online marketing kan je bereik vergroten, zowel geografisch als demografisch. Door bijvoorbeeld te adverteren op social media of Google kun je gerichter adverteren naar specifieke doelgroepen en zo je bereik vergroten. Gebruik hiervoor jouw doelgroepdefinities en eventueel opgestelde persona’s.
- Verhoog je conversies: Online marketing kan je helpen om je conversies te verhogen, bijvoorbeeld door middel van gerichte landingspagina's die specifiek gericht zijn op het converteren van bezoekers. Dit wil zeggen dat je elk van de behoeften van je doelgroepen zo correct mogelijk invulling geeft. Bvb stuur je iemand die op zoek is naar bananen naar een landingspagina met witloof? Weinig kans dat hij bij je komt kopen…
- Versterk je merk: Door consistente en relevante boodschappen te communiceren via online marketing kan je je merk versterken bij je doelgroep. Zo bouw je aan vertrouwen en loyaliteit bij je klanten. Zorg voor interactie, laat je klant ook aan het woord en toon aan dat je zijn/haar behoeftes begrijpt.
- Meetbaarheid: Met online marketing heb je de mogelijkheid om de resultaten van je activiteiten gemakkelijk te meten. Zo kun je bijvoorbeeld zien hoeveel bezoekers je website heeft gehad, hoeveel mensen op je advertenties hebben geklikt en hoeveel conversies je hebt behaald. Dit kan je helpen om je online marketingstrategie te verfijnen en te optimaliseren. Laat je hiervoor best bijstaan door een expert in zakelijke rapportering, eerder dan je website-bouwer: het gaat immers over informatie die relevant is voor je “business” en dus heb je iemand nodig die vanuit dat perspectief denkt.
Finaal is het belangrijk om te onthouden dat online marketing een onderdeel is van een bredere marketingstrategie. Het is aan te raden om te bepalen welke online marketingactiviteiten het beste aansluiten bij jouw doelen en doelgroep.
Opgelet: alle informatie op deze website is informatief. Elke organisatie is uniek en verdient een eigen aanpak. Op geen enkele wijze kan Thenable verantwoordelijk gesteld worden voor oneigenlijk gebruik of resultaten die voortvloeien uit een verkeerde uitvoering. We hopen van harte dat je wat extra informatie hebt en delen graag onze kennis daarvoor!
Bedankt om voor het vele werk van onze medewerkers het copyright van deze teksten te respecteren.