Het doel van een Salesfunnel is tweeledig:
- Door het bepalen van elke stap, op maat van je eigen bedrijf, geef je jezelf de kans te zien hoe matuur jouw organisatie is met betrekking tot het verkoopsproces en waar je nog kan bijsturen om betere resultaten te halen
- Eens opgebouwd kan je deze in de praktijk toepassen op je bedrijf om je verkopers de facto te ondersteunen (wat moet ik doen in welke fase) én om te meten (en dus voorspellen) wat er met je verkoop gebeurt (hier vind je dus de (Sales)Pipeline). Je kan op basis van deze resultaten je verkoopstrategie bijsturen, je eventuele cashpositie voorspellen, enz.
Het invoeren van een salesfunnel het hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn en de voordelen zijn legio, mits een goed en gedisciplineerd gebruik.
Opgelet: alle informatie op deze website is informatief. Elke organisatie is uniek en verdient een eigen aanpak. Op geen enkele wijze kan Thenable verantwoordelijk gesteld worden voor oneigenlijk gebruik of resultaten die voortvloeien uit een verkeerde uitvoering. We hopen van harte dat je wat extra informatie hebt en delen graag onze kennis daarvoor!
Bedankt om voor het vele werk van onze medewerkers het copyright van deze teksten te respecteren.