We willen enquêtes gebruiken om te voelen hoe onze klanten over ons denken. Hoe beginnen we hieraan?

Volgende
Vorige
We willen enquêtes gebruiken om te voelen hoe onze klanten over ons denken. Hoe beginnen we hieraan?

Vraag & antwoord

Als je wil beginnen met het uitvoeren van enquêtes of klantenbevragingen om te leren van uw klanten, kunt u de volgende stappen volgen:
  • Bepaal het doel van de enquête of bevraging: Voordat je begint met het opstellen van een enquête of bevraging, is het belangrijk om te bepalen wat je wil weten. Wil je bijvoorbeeld feedback over een specifiek product of dienst, of wil je meer inzicht krijgen in de behoeften en wensen van je klanten? Door duidelijk te stellen wat het doel van de enquête of bevraging is, kan je gerichtere vragen opstellen en krijg je relevante resultaten.
  • Bepaal wie je wil benaderen: Wil je alle klanten benaderen of wilt u een specifieke doelgroep selecteren? Het is belangrijk om te overwegen welke groep het meest geschikt is om te benaderen om de informatie te verkrijgen die u zoekt.
  • Bepaal hoe je de enquête of bevraging wilt uitvoeren: Er zijn verschillende methodes om een enquête of bevraging uit te voeren, zoals via e-mail, telefoon of online. Jij bepaalt welke methode het beste bij je doelgroep en het doel van de enquête past. Als je bijvoorbeeld snelle resultaten wilt, kan je overwegen om een online enquête te gebruiken, terwijl als je diepgaandere, meer vrije feedback wilt, een telefonische bevraging wellicht beter is.
  • Stel de vragen op: Zodra je hebt bepaald wat je wil weten en hoe je de enquête of bevraging wil uitvoeren, kan je de vragen opstellen. Zorg ervoor dat de vragen duidelijk, oninterpreteerbaar en specifiek zijn. Probeer zo te voorkomen dat ze te open of te subjectief zijn. Houd ook rekening met het feit dat mensen tijdens het invullen van een enquête of bevraging vaak beperkt in tijd zitten, dus stel niet te veel vragen want dit zou kunnen leiden tot een tekort aan respondenten.
  • Verzamel en analyseer de resultaten: Zodra je de enquêtes hebt verzameld, is het tijd om de resultaten te analyseren. Zoek naar trends en patroon en gebruik de resultaten om je organisatie te verbeteren. Aarzel niet om hierin gebruik te maken van Business Intelligence.  
Het is ook aanbevolen om een professioneel bedrijf in te huren om u te helpen bij het opzetten en uitvoeren van uw enquête, vooral als u geen ervaring heeft met het opstellen van enquêtes of het analyseren van resultaten. Dit kan ervoor zorgen dat de enquête betrouwbaarder en representatiever is.
Opgelet: alle informatie op deze website is informatief. Elke organisatie is uniek en verdient een eigen aanpak. Op geen enkele wijze kan Thenable verantwoordelijk gesteld worden voor oneigenlijk gebruik of resultaten die voortvloeien uit een verkeerde uitvoering. We hopen van harte dat je wat extra informatie hebt en delen graag onze kennis daarvoor!
Bedankt om voor het vele werk van onze medewerkers het copyright van deze teksten te respecteren.
Ik heb een vraag
We willen enquêtes gebruiken om te voelen hoe onze klanten over ons denken. Hoe beginnen we hieraan?
Willem Billiet
Een vraag?
Ik help u graag verder!
Contacteer een expert
yasmina vlaeminck
Kunnen we u helpen?
Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek en een lekkere koffie!
Contacteer ons
Ook interessant voor u:
logo 365 business coaching
365° Business Coaching
is een onderdeel van

Thenable bv
Z.3 Doornveld Unit 9 163.01.02
B-1731 Zellik
© 2023 Thenable bv - Alle rechten voorbehouden
Alle teksten op deze website zijn auteursrechtelijk beschermd en eigendom van Thenable BV.
Het is niet toegestaan om de teksten op deze website te kopiëren, te verspreiden of op enige andere manier te gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Thenable BV.