Moeten wij rekening houden met de customer journey voor ons bedrijf?

Volgende
Vorige
Moeten wij rekening houden met de customer journey voor ons bedrijf?

Vraag & antwoord

Ja, het is belangrijk om rekening te houden met de customer journey (ook wel klantreis genoemd), ook als je een KMO bent. De customer journey is de totale ervaring van een klant met jouw bedrijf, vanaf het moment dat hij voor het eerst in aanraking komt met jouw organisatie, tot het moment dat de klant een aankoop doet (en zelfs erna).

Door rekening te houden met de customer journey kan je begrijpen wat de behoeften en wensen van de klant zijn op elk moment in het aankoopproces. Dit kan je helpen om de juiste marketing- en verkoopstrategieën te ontwikkelen om de klant te begeleiden tot een aankoopbeslissing. Het kan ook helpen om de klanttevredenheid te verhogen en om de klant terug te laten keren naar het bedrijf voor toekomstige aankopen.

Het is niet altijd even makkelijk om jouw customer journey uit te tekenen. Begin gerust met de reis van je klant ook eens zelf te maken: documenteer de zaken waarover je struikelt, die je goed vindt en/of die ontbreken. Daarna kan je de customer journey voor je bedrijf definiëren en (vooral) meetbaar maken. Dit zorgt ervoor dat je de juiste stappen kan nemen om de klanttevredenheid te verhogen en om meer omzet te genereren (door bv de struikelblokken die je hebt gedetecteerd weg te werken). Het biedt je ook een kans om loyale en weerkerende klanten op een makkelijke (en rendabele) manier te onderhouden en op te volgen.

Opgelet: alle informatie op deze website is informatief. Elke organisatie is uniek en verdient een eigen aanpak. Op geen enkele wijze kan Thenable verantwoordelijk gesteld worden voor oneigenlijk gebruik of resultaten die voortvloeien uit een verkeerde uitvoering. We hopen van harte dat je wat extra informatie hebt en delen graag onze kennis daarvoor!
Bedankt om voor het vele werk van onze medewerkers het copyright van deze teksten te respecteren.
Ik heb een vraag
Moeten wij rekening houden met de customer journey voor ons bedrijf?
Els Van Dalem
Een vraag?
Ik help u graag verder!
Contacteer een expert
yasmina vlaeminck
Kunnen we u helpen?
Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek en een lekkere koffie!
Contacteer ons
Ook interessant voor u:
logo 365 business coaching
365° Business Coaching
is een onderdeel van

Thenable bv
Z.3 Doornveld Unit 9 163.01.02
B-1731 Zellik
© 2023 Thenable bv - Alle rechten voorbehouden
Alle teksten op deze website zijn auteursrechtelijk beschermd en eigendom van Thenable BV.
Het is niet toegestaan om de teksten op deze website te kopiëren, te verspreiden of op enige andere manier te gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Thenable BV.